neděle 26. července 2015

Neděle

neděle je od slova nedělat.

to jsem si řekla dnes, když ráno bylo pošmourné a Anna nás přivítala opravdu chladem.
Jenomže jak zmizely vysoké teploty, došly mi i výmluvy a manželovi košile.
Žehlení nesnáším. A proto ho odkládám. A tak se mi hromadí. A čím je toho víc, tím míň se mi do toho chce.
Já vím, začarovaný kruh.
A nezbývá, než ho rozetnout.
Když už, tak už.
Udělám si to hezké.
Budu žehlit na terase.


Společnost mi dělá Audrey



Taky Adéla 

 Postupně nás z terasy stěhuje, ale kvete překrásně.


Ibišek si dává na čas s květy. 


 Něco na těch vyžehlených hromádkách je. 



Vlastně se mi dost líbí:-))

Odpoledne jsem ještě zjistila, že mi začíná kvést máta, musím ji rychle posbírat a připravit si mátový sirup - prý je na nachlazení, ale já ho používám jako koncentrát do mojita:-)
recept na sirup:
cca 40 stonků máty( opraných, obraných) - tady se řídím heslem " víc je líp", takže jich tam nacpu klidně 100-200
1,7 l převařené vody - (ne vroucí - máta by zčernala a nevylouhovala tolik silic)
1 kg krystalového cukru - toho dávám spíš míň
šťáva z jednoho citrónu

postup
obereme a opereme mátové lístky, naložíme do velké lahve, přelejeme převařenou vodou a v chladu necháme 24 hodin louhovat ( nechávám ale i 48 hodin)
pak scedíme, osladíme a přidáme citrónovou šťávu a zahřejeme k bodu varu. vaříme pouze 3 minuty  a nakonec mírně schladlé nalejeme do vymytých a suchých lahviček .

 A jako vedlejší produkt mi zbyl přírodní repelent.


I když pochybuju, že na ty mrchy něco zabírá.

Přeji krásný zbytek neděle.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona