středa 17. února 2016

karamelovo-čokoládový likér

ingredience:
4 lžíce cukru
2 smetany 30 a více %( pokud ale počítáte kalorie, klidně použijte variantu odlehčenou - výsledek bude jen trochu řidší)
100 g hořké čokolády nalámané
0,5 l rumu nebo vodky

postup:
Čtyři lžíce krupicového cukru rozvařím na karamel.
prostě ho nasypu na pánev, zahřívám, míchám a on postupně mění konzistenci z krupice na tekuté cosi - BACHA lápí - ať vás nenapadne olíznout lžíci - bolí to ještě několik dnů.
do karamelu vliju 0,5 l smetany - měla by být teplá, ale mně se nechce špinit další hrnec, tak leji neohřátou. Na výsledek to vliv nemá, jen musím dát pozor, aby se moc nenakláněla nad hrnec a neopařila se.
míchám a čekám, až vnikne hladká směs, do které přidám nalámanou čokoládu. Já dávám 80% a neměli byste jít pod 60%, ale pokud preferujete sladší verzi, klidně použijte i mléčnou čokoládu, ale rozhodně by měla být co nejkvalitnější, jinak neručím za trvanlivost.
stále zahřívám, i když už velmi zvolna, míchám a čekám na to, až mi vznikne hladká směs, kterou nechám vychladnout.
nakonec vliju 0,5 litru rumu, ale verze s vodkou je také dobrá.
naposledy promíchám a naleju do vypařených ( to znamená, že do nich naleji vroucí vodu a vypláchnu je tím) lahví.
uložím do chladničky, nebo na nějaké jiné chladné místo.
a užívám kde chuti do úplného dna.
na zdraví

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona