středa 17. února 2016

Slíbené

slíbila jsem, že najdu fotonávod na šitý věnec
a nenašla
tak jsem jeden vyrobila.
tady je.
budeme potřebovat:
3 látky 15x 140 cm
jeden pruh 30 cm široký a 140 cm dlouhý
jeden pruh 30x20 cm
postup:
nastříhám tři 15-ticentimetrové pruhy v celé délce 140cm
  jednotlivé pruhy po délce přeložím lícem k sobě a sešiju
 sešívám na šířku patky
 pak sežehlím šev buď k jedné straně
 nebo šev rozžehlím. v obou případech šev vede středem pruhu,
 který obrátím na líc
 a začnu plnit molitanovými kuličkami
 jde to poměrně dobře. 
osvědčilo se mi plnit polovinu z jedné strany a pak z druhé strany. 
jde to rychleji.
ale možná je to jen moje iluze:-) 
plním trochu míň - kdybych nacpala pruhy moc, nebudu moct splétat copy.
v praxi to znamená, že můžu naplněnou část lehce zmáčnout.
 nakonec tu mám tři hotové housenky, které sešiju na obou koncích

pak ušiju mašli:
nastřihnu  30 x140 cm
já využila toho, že mi zbyly dva 15-ticentimetrové pruhy, protože nejmenší šířka, kterou jsou ochotni ustřihnout v obchodě s látkami, je 30 cm. takže mi ideálních 15 centimetrů zbyly.
 
opět přiložím pruhy líc k líci, našpendlím a také si naznačím otvor, který nebudeme sešívat
ten potřebuju. abych mohla mašli snadno otočit
kraje seříznu pod úhlem 60 stupňů a můžu sešívat, ale
 
 pouze od značky ke značce

 
 uprostřed mi tedy zůstane nesešitá část
co s rohy?
tupý úhel můžu nechat bez povšimnutí

 ale ostrý úhel musím seříznout, abych po otočení vytvořila špičku



 mašli otočím, pořádně srovnám rohy a sežehlím
 tady je vidět otvor, kterého se potřebuju zbavit tím,
 že celou mašli v kraji prošiju
 a mám splněno - prošito a bez otvoru
 hotová mašle

spletu copy
 splétám pevně a konce pouze sešpendlím
 a pak sešiju jednotlivé pruhy k sobě.
stačí zhruba, protože stejně budu zakrývat pruhem látky
 a jdeme do finále:
vezmeme pruh 20x30 cm, sešijeme, otočíme na líc, obtočíme kolem věnce a sešijeme.
 nakonec provléknu a naaranžuji mašli
a to je celé!

2 komentáře:

  1. Originál návod je v knížce Patchwork v chalupářském stylu od G.Beyermann-Bernecker ,ale ten tvůj je mnohem,mnohem hezčí :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ty jsi zlato:-)
      já vím, taky jsem podle něj ten svůj první šila.
      ale slíbila jsem fotonávod, myslela jsem, že ho mám někde uložený, a protože jsem ho nenašla, vzniklo toto

      Vymazat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona