úterý 19. července 2016

RECEPT/Mám ráda letní oblohu.

 

A dneska jsem si jí užila dosytosti.
Museli jsme vyřídit nějaká jednání, a tak jsme cestovali.
A taky trochu podnikli polní pych - potřebuji (nutně!!!) nový, letní věnec. 


Jako spolujezdec jsem měla moře času pozorovat nebe.

 

A trochu přemýšlet.
O prázdninách se nám scházejí různá jubilea.
Před rokem jsem si začala psát blog:-)
Před třemi jsem se znova vdala:-)) - trochu předbíhám.
A před pěti jsme se nastěhovali do našeho domečku:-))) - taky trošku předbíhám.
Ale to se smí....
Když je to o chvilku.....
Aspoň myslím.....

A tak si přemýšlím, jak mě ten nový život změnil.
Co dal a vzal.
Některých ztrát lituji.
Jiných naopak.
Nových věcí si (většinou:-) ) považuji.
Učím se znova nebýt sólo.
Učím se, že všechno, co jsem si vydobyla jinde, se nepočítá a člověk začíná od (téměř) nuly.
Učím se, co je to mít tři dospělé děti s vlastními životy i názory.
Učím se a užívám babičkování.
Učím se zacházet se svým životem jinak.

Někdy to jde snadno.
Někdy to nejde snadno.
A občas je to náročné.
Možná víc pro mého muže....

Ale každé dne svého druhého života si považuji.
A na oslavu toho všeho jsem připravila cheesecake.

 

Tedy úplně ne na oslavu.
Původně byl pro návštěvu, která se na nás vykašlala.
Ale to tak moc nevadí.
Aspoň zbylo víc pro nás:-) 

Polopečený cheesecake se slaným karamelem.


Co potřebuji:
na těsto: 
1 balení Zlatých Koka  ( můžete použít jakékoliv sušenky, které máte rádi, ale mně vyhovuje jejich kakaovo-kokosová chuť)
2 lžíce másla 

na náplň:
500 g mascarpone
250 g čerstvého sýru typu lučiny
4 lžíce cukru
250 ml smetany na šlehání
1 lžičku vanilkové esence, nebo zrníčka z půlky vanilkového lusku

na polevu:
7 lžic bílého cukru
3 lžíce másla
125 - 250 ml smetany 33%
lžička mořské soli

 


Jak na to?
Sušenky rozmixuji, nebo rozdrtím, přimíchám rozpuštěné máslo a vytvořím kompaktnější hmotu.
Tou vyplním formu na koláč (vymazávat nemusím - máslo je v sušenkové hmotě) a dám zapéct do trouby vyhřáté na 180°C na 10 minut. Troubu můžete vynechat, ale já mám ráda křupavější korpus.
Zatímco korpus chladne, připravím si náplň. Smíchám do hladké hmoty mascarpone, čerstvý sýr, cukr a vanilku. Zvlášť vyšlehám smetanu a opatrně vmíchám do sýrové směsi.
Rozetřu na vychladlý korpus a pustím se do slaného karamelu. Jak na to najdete tu nebo tu.
Já si jen pohrála s poměry surovin.
Slaný karamel je opravdovou třešničkou na dortu. Můžete dort snís i bez něj, ale pokud jste dosud neochutnali, určitě vyzkoušejte - kombinace sladko-slaná je luxusní:-))

 

Pokud  recept vyzkoušíte, přeju dobrou chuť.
Jinak mějte krásný a letní večer.

A do druhého roku si přeju vše nejlepší:-)))

Vaše Ilona

2 komentáře:

  1. A já přeji tobě i tvému blogu, aby přinášel i nadále tolik zajímavých informací, myšlenek, pocitů a nápadů jako dosud.
    Vlado

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona