neděle 21. srpna 2016

Na sobotu

slibují nejhezčí počasí týden.
No, nevím.
Po ránu se nad námi táhnou cáry mlh a oblačnosti a na slunečný den to zatím nevypadá.
Ale stejně vyrážím na výlet.
Protože Studánka se o víkendu rozroste o stovky další výletníků a návštěvníků.
Cestou vzhůru míjím kilometry zaparkovaných aut jako korálků navlečených na šňůrce.
Tentokrát vyrážím sama a těším se.
Hned na prvním odpočívadle zaparkuji, abych zjistila, zda v místním lese rostou houby.
Rostou.
A dost.
Jen fotogenických je málo.

 

A těch, co znám, ještě míň.
Musím se naučit holubinky.


Ale nakonec i na mě se usměje štěstí a pár hříbků si odnáším i já.


A než vyjdu z lesa, umoudří se i počasí.
Další cíl - Rejvíz.
Přírodní rezervace s největším moravským rašeliništěm.
A mechovým jezírkem.


Pro mě ale zklamání.
Ani Václavák by se nemusel stydět za takovou návštěvnost.

I v tomto se dá absolvovat výlet.Když vám nedojde, jak bude cesta dlouhá a jakým terénem se jde...

Davy proudí oběma směry a najít chvilku, kdy nikoho nemíjím, se rovná zázraku.


Fakt jsem tu byla:-)

Proto na zpáteční cestu k autu volím les.
A dobře dělám.
Borůvky tu jsou tak veliké, že neodolám a musím si jich nasbírat, co to jde.
Naštěstí nikoho nezdržuji...
Zato jsem jak prase - špinavé ruce, nohy, halenka i kalhoty. 
Klasika.
Nevadí. 
Převléknu svetřík a pokračuji v krasojízdě.
Směr Zlaté Hory.
 Ty by si zasloužily celý den.

 
 
Ten ale nemám, tak si vybírám zlatorudné mlýny, 

 

kde se koná...

 

....MISTROVSTVÍ České a Slovenké republiky v rýžování zlata.
Což obnáší....HROMADU lidí.

 

Dneska už davy nechci, tak rychle pryč.
A mířím ke kostelu Panny Marie Pomocné.
Cesta neskutečná, vjedeme do lesa, kterým vede zchátralá silnička.
Nikde nikdo (konečně:-)!)
A najednou se před vámi na mýtině objeví moderní sakrální stavba.

 

Krátká procházka kolem a už mířím zpět do Studánky.
Mám toho pro dnešek dost - podle krokoměru jsem nachodila 20000 kroků a večer mě čeká ještě další z koncertů.
Dnešní den byl náročný.
Vaše Ilona

2 komentáře:

  1. Ale ty hřiby jsou nádherné, ty byly za odměnu.
    Vlado

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona