středa 17. srpna 2016

Neděle je



odvozena od slova nedělat, ale my jsme se rozhodly i neděli strávit aktivně.

Výletem na Dlouhé Stráně.

Přečerpávací nádrž na výrobu elektřiny leží v nadmořské výšce, vypadá, jako by ji vytvořili mimozemšťané.

Zatím jsem ji vždy viděla jen z dálky a byla jsem zvědavá, jaký dojem na mě udělá zblízka.

Dnes nás nezdržovaly žádné procedury, vydaly jsme se na cestu brzy.

Cestou na nás vykoukla cedule Velké Losiny.



To musíme vidět.



Projít si.

 


Pokochat se.



A stálo to za to.



Popojedeme o pár metrů a čeká na nás papírna na výrobu ručního papíru.

A dnes s doprovodným programem.

Je téměř naší povinností si vyzkoušet tisk, nechat si napsat kaligrafický nápis, vyrobit obálku…

Prostě si vyzkoušet, co ruční výroba obnáší.

A rovnou se naobědvat a posilnit na další cestu.


Kouty pod Destnou.

Výchozí místo naší dnešní mise.

Nahoru lanovkou, 


pak autobusem a jsme u vodní nádrže.


Krásně vidíme na Praděd, odkud jsem dosud Stráně viděla jen zdáli.


Moje představa se naplnila.



To musí mít ještě jiný význam, než jen prostor pro vodu.

 Výsledek obrázku pro dlouhé stráně


Tajná laboratoř? Mimozemská základna? Skrytá startovací dráha?


 Výsledek obrázku pro dlouhé stráně 


Asi nic z toho, ale kousek mé fantazie si myslí své.

Obejít dva kilometry kol dokola.

A jdeme na to.

Dolů se dostaneme na KOLOBĚŽKÁCH!!!



Čeká nás 17 kilometrů.
Nejdelší sjezd v republice-




Krásnou silničkou bez aut, kolem dolní nádrže, 

 
kterou plní místní potůček, 


odkud se voda přečerpává do horní nádrže, 


aby se z ní následně vyráběla elektrická energie.

Pokračujeme kolem potoka k dolní stanici lanovky, kde je náš cíl.

Parádní jízda!

Úúúúžasný zážitek – jestli se někdy dostanete poblíž, určitě si to nenechte ujít. 
Stojí to rozhodně za to a zvládne to vážně každý.

Prožila jsem víkend nabitý adrenalinem, zážitky a novinky.

Doufám, že i Vy jste během víkendu zažili něco úžasného.
Vaše Ilona

2 komentáře:

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona