pondělí 15. srpna 2016

Sobota - Výlet na Sovinec



Připojení k wifi bylo celý víkend prachbídné, proto jsem mohla připnout sobotní příspěvek až dnes.
Snad se bude líbit:

Sobotní ráno mě přivítá sluníčkem.
Vypadá, že se předpověď naplní a bude hezky.
Přestože během dopoledních procedur začne lehce mrholit.
My ale vyrážíme směr hrad Sovinec, kde se dnes koná historický jarmark.


Cestou vjíždíme do stále větší oblačnosti, ale stále jsme optimistky.
Na místě se kupí stále více lidí, ale hrad je dostatečně rozlehlý. 


Pro mě milé překvapení. 

 

Uprostřed miniaturní vsi rozlehlý hrad.


Chtěla jsem se sem podívat už loni a jsem ráda, že jsem dnes k tomu odhodlala.

 

Jarmark trochu zklamání, ale doprovodný program je bohatý a zábavný.


Stejně jako prohlídka hradu.
Monumentální, postupně opravovaný, stále v centru sporu mezi státem a řádem německých rytířů.
Ale přesto nabitý bohatým program po celou sezónu.

 

Počasí se postupně vyčasilo a náš výlet pokračuje dál – směr levandulová farma Bezděkov.
Spíše farmička, ale majitelé stále rozšiřují.
Najít ji je dost náročné. Tedy velmi náročné.
Žádná cedule, žádný ukazatel.



Ale nakonec jsme úspěšné a na políčku najdeme druhou úrodu levandule.
A vezeme si jednu kytici s sebou cestou do levandulové kavárny.

 

Levandulová kavárna v Zábřehu - vrchol našeho výletu. 


A nejen podle pořadí.
Co nás čeká?
Levandulová limonáda, levandulové makronky, levandulová zmrzlina, levandulová bábovka, levandulová káva, levandulové mléko……

 

Všechno úžasné a výborné.
Chuť levandule přiměřená a opravdu z domácí přípravy.


Jsem v poslední době už alergická na „domácí“ limonády, kde vám obsluha s vážnou tváří ukáže kupovaný sirup, do kterého přikrojí plátek citrónu a vydává to za domácí. Tady ne. Tady je opravdu vše připravované z levandulové farmy, jíž jsme dnes také navštívily.
Zpátky se vracíme s plnými břichy a spokojené.

Krásný den.

A jak jste si sobotu užili vy?
Vaše Ilona

4 komentáře:

  1. Já jsem v sobotu hlídal Kačenku a odpoledne byl na otevření nové prodejny s dětskými botičkami. Jmenuje se rovnovážka a je ve Smetanově ulici. Je malá a moc milá. Potom jsem ještě stihl kolo a večer chvilku něco sportu v televizi.
    Vlado

    OdpovědětVymazat
  2. Do té kavárny bych se ráda někdy podívala. Do Zábřehu jsem jezdila tři roky do školy a od té doby jsem tam byla jen jednou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Návštěvu rozhodně doporučuji, milý personál, skvělá obsluha a všechno chutnalo úžasně

      Vymazat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona