středa 3. srpna 2016

RECEPT / Odjíždím.



Na měsíc.
Do lázní.
Sama.
Tímto tedy oznamuji, že mé další příspěvky budou inspirované lázěňským pobytem.
A sama jsem zvědavá, jestli budu schopna najít téma na každodenní příspěvek.
No.....Uvidím. 
A vy se mnou.
Já tu mezitím šílím, balím a přemýšlím, na co nesmím zapomenout.

 

Loni jsem si musela (v srpnu!!!) dokoupit zimní bundu a kozačky.

 

A i tak mi muž ještě posílal balík s věcmi.
Letos prohlásil, že jsem zkušená a balíky nebudou:-))
Tak aby bylo všeho dost.
Rozhodla jsem se pro metodu "auto to uveze".


Ale když teď vidím ty haldy, tak nevím......

Aby muži nebylo líto, že tu zůstává sám, upekla jsem mu koláč.

 

Máme dost rybízu.
Na marmeládu mi čas už nezbývá, tak si na něm pochutnají ptáci.
Ale aspoň něco jsem použila od koláče.
Klasický rybízový nesnáším.
Připadá mi kyselý. Suchý.
U nás doma takovým koláčům říkáme dusivka.
A tak jsem přemýšlela, jak ho vylepšit.

 

A vzniklo z toho toto. 


Co budeme potřebovat:
na těsto:
1/2 šálku kokosu
1 šálek ovesných vloček
1 šálek polohrubé mouky( já dala pohankovou, ale klidně použijte normální)
1 prdopeč (snad už všichni víte, co to znamená:-))
125 g přepuštěného másla ( nebo aspoň rozpuštěného)
na náplň:
rybízu podle chuti - já dala 5 šálků obraného a opraného
3 tvarohy
3 vajíčka
vanilkovou esenci, nebo pravou vanilku
cukr podle chuti - já použila 1 1/2 šálku



Jak na to:
Snadnější už to snad ani nemůže být.
Všechny suroviny na těsto smíchám a vytvořím z toho takovou žmolenku.
Tvaroh utřu s vajíčky, vanilkou a cukrem.
2/3 žmolenky nasypu na plech, přidám vrstvu rybízu, navrším utřený tvaroh a zasypu zbytkem žmolenky.
Dám péct do předehřáté trouby na 180°C přibližně na 30-40 minut.
Výsledem předčil očekávání.
Jemný, příjemně se kombinuje kyselost rybízu s jemnou chutí rtvarohu a těsto tomu dodá tu pověstnou tečku.
Nadýchané, lehké, vonící po másle.
A pro odpůrce zdravého jídla ani není poznat, že je většina mouky nahrazena vločkami a kokosem.

 

Pokud se do koláče pustíte, přeju dobrou chuť.

A mně popřejte šťastnou cestu bez karambolů a přeplněných silnic.

Mějte se krásně.
Vaše Ilona

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona