úterý 7. června 2016

RECEPT / Jahodová sezóna

začala.


Na zahradě sice zatím pomalinku, 

 

ale v okolí máme několik jahodových plantážích.
A je čas tam vyrazit.
  

Dneska se nás vypravila celá smečka.
Ryze ženská:-))


Jahody byla krásné, velké, sladké.

 

Přesně takové, jaké mají být:-)
A i když už nezvládnu sběr metodou jednou do pusy - jednou do košíku, je dobře, že nás neváží před a po sběru.


Asi bychom se nedoplatili....:-))


Domů jsem si jich přivezla dost na všechny mé plány.

Jako první jsem připravila jahodový likér.
Je to recept mé tety.
A tímto ji za něj moc, moc, moc děkuji.
Je to opravdu dobrota.
Koncentrované léto.
Ta vůně, ta barva, ta chuť!!
Už jsem si ho vyráběla loni, ale zatraceně málo.
Tak snad budu mít letos lepší odhad.

Co si připravím :


nakrájené jahody cca 2-3 kg (ještě je využijeme dál)
0,5 kg cukru
10-20 snítek máty (nemusí být)
cca 0.5-0,7 l bílého alkoholu - nejlépe vodky

 
A jak na něj?

Nakrájené jahody vrstvím do velké zavařovací sklenice, lehce prosypávám cukrem a doplním několika snítkami máty. Tu můžete vynechat, ale já mátu miluju, tak přidávám hodně snítek, které nechávám v celku, aby se dobře s nimi posléze manipulovalo.
Důkladně napěchuji do sklenice.
A nakonec zaleji vodkou, aby byl celý obsah ponořen.

 

Přikryji potravinářskou fólií, zajistím gumičkou a dám macerovat na alespoň 24 hodin.
Pak scedím do vypařených lahví.


Takže pokračování zítra......
Dnes už si jahody budou dělat svou práci......

Mějte hezký večer.
Vaše Ilona 

4 komentáře:

  1. Už jen na těch fotografiích to vypadá nádherně a velmi chutně, škoda, že asi nedostanu ochutnat.
    Vlado

    OdpovědětVymazat
  2. Cítím tu vůni až k nám . Co děláš s těmi sceděnými jahodami :-))))) ?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona