čtvrtek 16. června 2016

Recepty/ Jahodová mánie II.

Já vím, že jsem trochu monotématická.
Ale to se nedá.
Jahodová sezóna je krátká.
A já si ji chci vždycky užít dosytosti.

 

Jak to máte Vy?
Jsou jahody Vašimi favority, nebo Vás nechávají klidnými?
Máte potřebu se jich přecpat?
Mně se to nikdy nepovede.
A tak ráda bych to zažila:-)) 

A jaké jsou Vaše oblíbené recepty?
Nebo máte naopak nějaké netradiční?
Něco netradičního jsem letos chtěla vyzkoušet já.

 

Musím říct, že najít takové recepty, které by mě oslovily, nebylo jednoduché.
Ale povedlo se.

A tady je výsledek:

1. Na jahodové carpaccio potřebujeme:

 

500 g vyzrálých jahod
3 lžíce citrónové nebo limetkové šťávy
2 lžíce tekutého medu
velký panák rumu nebo brandy
citrónová kúra nastrouhaná, raději na proužky než na jemno

Omyté a okapané jahody nakrájíme na tenké plátky - tak přiměřeně. U větších jahod mi to vyšlo přibližně na 6-8 plátků.
Smícháme všechny tekuté přísady a citrónovou kúru.
Jahody  dáme do nádoby s poklicí, zalijeme tekutou směsí.
Uzavřeme poklicí a necháme v chladu rozležet přibližně čtyři hodiny. 
Takto připravené jahodové carpaccio rozdělíme na talířky a posypeme omytými lístky meduňky nebo máty.

 

Já na to zapomněla.
Holt jsem toho měla moc:-(

2. Salát s rukolou,jahodami, gorgonzolou

 

Budeme potřebovat:
Hrst rukoly, nakrájené na hrubo
hrst ledového salátu také nahrubo
10 větších jahod nakrájených na čtvrky
hrst opražených, nasekaných mandlí
100 g gorgonzoly - můžete použít jakýkoliv sýr s modrou plísní, ale moc nešetřete, v chuti je to znát


na zálivku:
3 lžíce mandlového oleje ( můžete nahradit olivovým - já chtěla být stylová:-))
2 lžíce balzamikové redukce
2 lžíce jablečného octa
trochu soli a čerstvě namletého pepře.
Všechno smíchám dohromady a vymíchám metličkou zálivku



Postup je primitivní:
Do mísy navrstvím rukolu, ledový salát, jahody, mandle.
Navrch posypu rozdrobenou gorgonzolou.
Lehce promíchám.
Servíruji na jednotlivé talíře a přeliju zálivkou.

3. Salát s jahodami, kozím sýrem a sušenou šunkou.



Tady budeme potřebovat:
hrst baby špenátu, čerstvého, mladého
hrst ledového salátu
hrst polníčku
10 větších jahod
150 g měkkého kozího sýru
100 g sušené šunky - já použila schwarwaldskou - nakrájené na drobno

 


Zálivku se skládá z
3 lžic olivového oleje
3 lžic pomerančové šťávy
3 lžic jablečného octa
sůl a pepř - přiměřeně
Opět vše smíchám dohromady a vyšlehám. Měla by se vytvořit matná emulze:-)

Opět navrstvím jednotlivé ingredience, lehce promíchám a servíruji na talíře, kde přeliji zálivkou.
Protože mezi námi byli i vegetariáni, šunku jsem servírovala samostatně:-))



Tak to je první část jahodového menu.
Pokračování příště.....
Mějte krásný večer
Vaše Ilona


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona