čtvrtek 7. dubna 2016

Mohu Vás pozvat dál?

Nedávno jsem objevila knížku Zázračný úklid.

 

Napsala ji mladá Japonka Marie Kondo.
A mne nadchla.

Každá šatna potřebuje židli a zrcadlo:-)

Miluju lad.
Mám ráda kolem sebe úhledno.

Květin není nikdy dost. Ani v šatně

Jen mám občas problém, jak toho docílit.
Respektive naklidím a nedaří se mi to udržet.

Do společnosti moc nechodíme. Ale kdoví, jestli ještě nepřijde správný čas.
A autorka mi slibovala, že mi poradí, jak s tím skončit.

Věci srovnané podle barev - to mám ráda.

A měla pravdu.
Její rady mi opravdu pomohly vnést do mých věcí lad a přehled.


Kabelek zůstalo je pár. Ale kvalitních.

1. pravidlo  - NAPŘED VYHAZUJTE
Stěhovala jsem se čtyřikrát v životě a pokaždé jsem se rozloučila přibližně s třetinou věcí.
Byla jsem přesvědčená, že už moc zbytečností nemám. 

Máme tu prostor i na ukládání zavazadel.

A přesto, když jsem aplikovala pravidla vyhazování podle autorky, putovaly z domu další pytle.
Nebudu říkat kolik, kdyby to náhodou četl i můj muž:-)
Ale bylo jich.... dost. 

Pokus o krabici na klobouky. Myslím, že ji vyrobít ještě jednou. A lépe:-)

2. Pravidlo - UKLÁDÁNÍ VĚCÍ PODLE KATEGORIÍ


Fakt to funguje.
Mám-li věci jednoho druhu na jednom místě, nehledám.
Vím.
Potřebuju-li náplast, vím, kde ji vždycky najdu.
Úlevné.
 Zejména proto, že tam můžu poslat i manžela a nemusím mu jít asistovat, aby to našel. 


Těch pravidel není mnoho.
Řadu z nich znám, ale právě komplexnost úkonů vede k tomu, že ještě po půl roce testování to funguje!!!

A její nápad na využití krabic od bot - 

 
 
- geniální.

  

Asi se mi nikdy nepovede pokaždé poděkovat svým věcem, že mi ten den sloužily.
Na to jsem příliš jiná mentalita.

 

Ale ukládat věci tam, odkud jsem je vzala, a dodržovat seskupování věcí jedné kategorie na jedno místo zvládám.

 

A je mi tak dobře.

 

A co vy?

Jak to máte s pořádkem a odstraňování starých, nepotřebných, rozbitých a jiných zbytných věcí.
Jste spíš sběrači, nebo vyhazovači?

Vaše Ilona

P.S. Mikešovi ta zavázaná packa vydržela jen první večer:-/
Ale manžel se z kola vrátil celý:-)
Takže dobrý:-))

7 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. omlouvám se za vymazání příspěvku - jsem začátečník a ani nevím, jak se mi to povedlo.
      Jinak děkuji za velmi milý komentář - udělal mi velkou radost.
      Knihu opravdu doporučuji - mně pomohla moc.
      a doporučuji ji nejdřív přečíst celou a až pak se pustit do úklidu:-))
      přeju krásný den a těším se na další návštěvu
      Ilona

      Vymazat
    2. Chtěla jsem se podívat ke kamarádce na blog ( http://mujzivotvdomkupobabicce.blogspot.cz/ ) a sotva jsem začala psát adresu, vykoukl na mě odkaz na tvůj blog. Tak jsem se začetla, že některé dnešní plánované práce nestihnu, ale nelituju. A ráda se budu vracet. Přeju pěkný den. Marcela
      P.S.S úklidem jsem na tom tak nějak střídavě oblačno. O knize Zázračný úklid jsem hodně slyšela, ale od koupi mě odradila vrozená lakota. Zkusím se optat v knihovně.


      Vymazat
    3. Taky se mi už několikrát podařilo vymazat komentář, nejsi v tom sama.
      Jsem na tu knížku stále víc zvědavá. Já jsem chaotik, věčně rozevlátý bohém a bordelář, okolnostmi donucený k pravidelnému uklízení. Takže to bude zajímavé! :-D

      Vymazat
    4. jsem na tom stejně, i když léty tíhnu k úhlednu, duše bordeláře převládá a tak bojuju, jak se dá.
      Ale takhle knížka mi pomihla nastavit systém, který je (téměř) samoudržovací.
      A to je to, co jsem vlastně potřebovala.

      Vymazat
  2. Vítej do klubu,knížku mám od srpna ,je spousta videí i na youtube :-))),začala jsem šatníkem a když přišla řada na knížky,tak jsem to už nedala :-) ,ale chystám se na druhé kolo v létě (při té příležitosti i vymalujeme obývací pokoj,chodbu a kuchyni
    P.S. alespoň doufám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mě ještě chybí sklep a spíž.
      a u knížek jsem byla dost nekompromisní!

      Vymazat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona