pondělí 18. dubna 2016

Recept / Zapečené bramboty s rajčaty a třemi druhy sýrů

V sobotu jsem byla sama doma.
Manžel odjel do Prahy.
A tak jsem měla možnost dodělávat police v pracovně, co není pracovnou:-)
Překvapivě je na tom víc práce, než jsem si myslela:-( 

A odpoledne mi přijela návštěva.
Vegeratiánská.
Takže se hodilo pohostit ji něčím bezmasým.

 

Co budeme potřebovat:

4 brambory větší
6 rajčat oloupaných

 

To se provádí tak, že se rajčata naříznou do kříže, zalejí vroucí vodou, přiklopí.
Počká se 3 minuty a snadno se sloupno.
3 x 10 dkg sýrů - já použila goudu, ementaler a mozzarelu, ale dají se použít jakékoliv. 
Mám ráda i nivu nebo parmezán. 
Toho ale nedávám 10 dkg.

 

250 ml smetany
2 stroužky česneku rozetřeného
sůl a pepř podle chuti 
Já teď objevila růžovou sůl, tak ji používám všude.
Ale nevšimla jsem si žádného rozdílu:-))
snítku rozmarýny nasekanou
Tu mám na záhonku čerstvou, ale můžeme použít i sušenou.

 

postup:
Oloupané brambory nakrájím na plátky, stejně jako oloupaná rajčaty.
Úhledně vyskládám na střídačku do vymaštěné zapékací mísy.
zaleju smetanou osolenou a opepřenou a rozmíchanou s česnekem a rozmarýnem.
Zasypu sýrem.

 

Dám péct do trouby rozehřáté na 160° přykryté alobalem na 20 minut.
Pak 10 minut dopékám odkryté.

Podávám s jarním salátem s sedmikráskami a fialkami.

 

Po obědě jsme si udělali výlet do Domaslavického údolí na medvědí česnek.

 

Než jsem poznala svého muže, tuto delikatesu jsem vůbec neznala.
Ale dnes už si bez ní neumím jaro představit.

 

Doma jsem ji využila ke zbylým bramborám jen lehce spařenou a nasekanou na hrubo, osolenou a opepřenou.
A k tomu naloženou krkovičku.

 

Ale to vegeratiánům můžeme zatajit:-))

Přeji krásný začátek nového týdne.
Vaše Ilona



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona