středa 20. dubna 2016

Můj život s

depresí trvá už dvanáct let.
Myslela jsem si, že to bude jen epizodka.
Přijde a zase odejde.
Ukázalo se, že je věrná.
Pro nic za nic člověka neopouští.
Tak jsem ji vzala na byt.
A učily se spolu žít.
Co já mám ráda.
Co ona nemá ráda.
Občas to sice trochu zaskřípalo, ale sladily jsme se.

Netušila jsem, jaké hlubiny má pro mě připravené.
Přišly nečekaně.
Před rokem.
To dno ( aspoň doufám, že to je TO dno) není vůbec hezké.
Ani příjemné.
Naštěstí na to nejsem sama.
Mám výborné terapeutky.
Mají to, holky, rozdělené.
Jedna je ta přísná, náročná.
Druhá soucitná a chápající.

Ale prověrka vztahů to rozhodně je.
Ukáže se, komu jste lhostejní.
Kdo se opravdu zajímá a pro koho jste jen senzací, drbem.
Kdo raději strčí hlavu do písku.
Nebo se úplně ztratí.

Je to prověrka vás samých. Důkladná.
Prověrka celé vaší rodiny.
Kdo to dá, kdo ne.
Kdo pomůže, kdo se odtáhne.
Komu na vás OPRAVDU záleží.

Jako dubisko vedle mě stojí můj muž.
Vím, že bez něho bych tu dnes už NEBYLA.
Je to pro něj hodně náročné.
Nerozumí, ale učí se.
Naslouchá.
A DRŽÍ.

Jemu patří největší dík za to, že jsem na cestě vzhůru.
I když to jde pomalu.
 Rozhodně pomaleji, než je mé netrpělivé povaze milé.
A se zákrutami.
Jeden krok vzhůru, druhý dolů.
Raduji se s každého dobrého dne.
Vystraší mě každý špatný.
 Ale BOJUJU.

Tak mi držte pěsti na cestě vzhůru.

Vaše Ilona


8 komentářů:

  1. Držím pěsti. Obě dvě. Bojuj a nedej se!

    OdpovědětVymazat
  2. Ilon, moc držím palce, protože z okruhu blízkých vím, jak je to náročné. Přeji ti brzké vítězství!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Potom, jak jsi to výstižně a krásně (jestli to v souvislostí s depresemi lze) popsala věřím, že to dáš. A já ti v tom chci maximálně být nápomocen.
    Vlado

    OdpovědětVymazat
  4. Je to opravdu těžký boj na dlouhou trať,ale ty jsi holka statečná a dáš to !!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vím, jen občas ztrácím víru v lepší příští.....
      zrovna tento týden je těžší.
      ale bojuju jak nejvíc umím.

      Vymazat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona