pátek 29. dubna 2016

Recept/ Tvarožník s jahodami

 

Mám ráda sladké.
Přesněji - miluju sladké.
A ráda ho i připravuji.
A jak se příroda vybarvuje, pomalu prázdním mrazák, abych si udělala místo na nové zásoby.
Našla jsem ještě pár balíčků jahod.
Co z nich vymyslet?
Mám sice řadu receptů, ale měla jsem chuť na něco nového.

Tak jsem si recept tak trochu vymyslela.
A překvapivě funguje.
Vláčný, lehký, ne moc sladký.
Ideální dezert ke kávě.

 

Co budu potřebovat:

na těsto
500 g tvarohu
4 vajíčka
šťáva z půlky citrónu, přibližně 2 polévkové lžíce
1,5 hrnku polohrubé mouky
1 hrnek cukru
1 prdopeč (prášek do pečiva - doufám, že si to už pamatujete:-))

na polevu:
tři hrnky jahod - čerstvých 
Nebo použijete jako já mražené, které jsem nechala rozmrazit a okapat.
Tou okapanou tekutinou můžeme nahradit část vody.
0,5 l vody
2 lžíce cukru
1 balení Oetker želatiny extra silné
Já používám červenou , aby to bylo stylově barevné.

 

Jak postupujeme:
Vajíčka a cukr vyšleháme do pěny.
Přidáme tvaroh a citrón a promícháme. A nakonec přidáme mouku a prdopeč a vymícháme dohladka.
Těsto naliju do pekáče a peču na 160° cca 40 minut.
Nechám vychladnout a mezitím připravím želatinu podle návodu.
Tj. smíchám vodu s cukrem a želatinou.
Zahřeji na bod varu, vařím 1-2 minuty a nechám chladnout.
Dezert je stále ve formě, aby bylo možné pokračovat s aplikací želatiny
Rozmražené a okapané jahody naskládám na vychladlý korpus a přeleji chladnoucí želatinou.
Nechám ztuhnout, nakrájím.
Podávám.
 
 

Dobrou chuť.
U nás zmizel nebývale rychle.

Vaše Ilona

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona