neděle 24. dubna 2016

Výlet

Začala chřestová sezóna.
A já chřest miluju.
V jakékoliv podobě.

A protože slibovali na víkend mizerné počasí, ukecala jsem svého muže, že bychom si mohli pro chřest zajet.
Aby byl co nejčerstvější.

Od nás nejbližší pěstírna je v Hostíně.
To je trochu z ruky.
Tak vymyslet ještě něco, aby ten výlet byl "ekonomičtější":-)

Zjistila jsem, že v nedalekém Mělníce se koná Vinná noc.
Ochutnávka vín od českých vinařů.
Víno a chřest!
Exelentní spojení:-))
Navíc jsem ještě zjistila, že můj muž Mělníkem vždy pouze projížděl.
Na krásný výlet bylo zaděláno.

Nejdřívě nakoupit chřest.
Nabídka byla sice trochu chudší, ale chřest byl ukázkově čerstvý, takže pár kilo putovalo do auta.
Ještě omrknout pole, na kterých ta pochoutka roste.

 

A Mělník volá.

 

Soutok Labe a Vltavy.

 

Zámek.

 

Městská znamení.

 

 
 

Krásné lavičky. 


 

Podloubí.

 

Vyšlápli jsme si i na věž - 310 schodů.
Nejenom, že jsme to přežili a
viděli město zvrchu, 

 

v dáli Říp,

 

ale dokonce se nám povedlo zveřejnitelné selfie.

 

Procházka městem. 


Jen krátká.

 

Počasí sice bylo rozumné a moc nás netrápilo, 

 

ale nejtepleji nebylo.

 

A už vzhůru do sklepů.

 

Já jen jako doprovod.
(Někdo řídit musí.)

 

Ale vína byla prý překvapivě dobrá.

 

Vinaři nepřekvapivě příjemní.
Tak jsme si domů odvezli vinný suvenýr. 

Účast hojná .
Ale té jsme se naštěstí vyhnuli tím, že jsme se byli mezi prvními hosty.

 

A na zpáteční cestě ještě zastávka v kavárně, 

 

která nabízí francouzské palačinky ve sladké i slané podobě.

 

Tomu jsem nemohla odolat.

 

Tak jedna s rajčaty, kozím sýrem a špenátem.
Byl výborná.
A vystačila pro nás oba.


Byl to krásný výlet a velmi příjemně strávené odpoledne.
Velký dík mému muži.
 
A Vám přeji krásnou neděli.
A třeba taky takový výlet za hranice každodennosti.

Vaše Ilona

2 komentáře:

  1. Krásný výlet,v Mělníku ( nebo v Mělníce ? )jsem byla naposledy se školou .
    Jsem zvědavá na ten chřest,nám ho kdysi za totáče vozil strejda z Kielu,od té doby mi čerstvý už nikdy tak nechutnal,raději mám z konzervy :-((( ,asi mám nějakou úchylku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. konzervovaný vůbec nekupuju, tak neumím porovnat.
      ale čerstvý mám ráda na sladko i na slanu.
      Přivezli jsme bezmála dvě kila a už je zpracovaný všechen - polévka, s holandskou omáčkou a pečenými bamborami, zapečený se šunkou a sýrem, dva quiche.
      bylo ho málo:-/

      Vymazat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona