pátek 13. května 2016

Čekání na déšť

Jeden kout naší zahrady je podmáčený.


 

A to tak, že  jsem i v létě zahučela v trávníku po kotníky do vody.
Vyřešili jsme to jezírkem, kam se voda stahovala.
Už nestahuje.
Od loňského léta.
Je na suchu.
I celá zahrada je na suchu.
Voda v kádích došla.


Zem je vyschlá.
Rýčem se do ní propasírovat je nadlidský úkol.
Vím to.
Včera jsem na rýči stála celou svou vahou a ruplovala jím dost dlouho.
Pylu kolem tolik, že místo očí a nosu mám vodopády.
A déšť nikde.
Když zaslechnu povědomý zvuk kapek, zvětší se mi ucho do velikosti menší plachty.
Ale marně. 
Nepřichází.
Slibují nám ho už dlouho.
Prý jinde prší.
Tady stále nic.
Řeším, co se zahradou.


Jak to řešíte vy?
Studna?
Vlastní vrt?
Protéká vám kolem potok?
Zalévat pitnou vodou?

Za sebe zkusím ještě chvilku vyhlížet vodu.
A Vám přeji krásný (za mě doufám deštivý) den 

Vaše Ilona

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona