středa 4. května 2016

RECEPT / Přepuštěné máslo

 

Tento zázrak jsem objevila asi před dvěma lety a od té doby má své pevné místo v naší kuchyni.
Líbí se mi jeho barva.
Líbí se mi jeho vůně.
A také samozřejmě jeho využití.
A taky to, že původně podprůměrné máslo, které vyprodávají supermarkety se slevou, můžu proměnit v něco tak úžasného a chutného.
Používám ho za studena, ale především k pečení, vaření, smažení.
A jak ho získáme?
Připravuji ho minimálně ze čtyř kostek másla, tedy z 1 kg.
Když už mám trávit čas při přípravě...
Toho času bude potřebat přibližně půl hodiny.

Vezmu větší hrnec, pokud možno silnostěnný proto, aby se dobře rozvádělo teplo po celém obvodu.
Máslo nakrájím na čtvrtiny a vhodím všechno do hrnce, které pozvolna zahřívám.


Poměrně dlouhou dobu se nic neděje, respektive se máslo rozpouští.

 

Následuje fáze, kdy se na povrchu začne tvořit pěna, 

 

kterou postupně odstraňuju, ale nevyhazuju, nýbrž schraňuju.

 

Jak běží čas, z másla mizí nadbytečná voda a tekutina získává zlatavou barvu.
To bílé na dně je bílkovina.
Mimochodem výborná - zkuste ochutnat:-)  

 

Když už se pěna přestane tvořit, je čas vypnout sporák a hrnec odstavit z plotny.
Přecedíme máslo před cedník, který vystelu plátnem.
A vznikne toto.

 

Škoda, že nemůžete cítit tu vůni.
A co s tou přebytečnou pěnou?
Například přidat do pečení.
Nebo při vaření na zjemnění polévek, omáček, zapékaných pokrmů...ale tolik toho zase není:-))


Přeji krásný den.
A pokud zkusíte vyrobit si své ghí, hodně úspěchů.

Vaše Ilona


2 komentáře:

  1. Určitě vyzkouším. Kolikrát jsem se na to už chystala a nic. Ohlídám si ceny "másla" a vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě doporučuju, té chuti a vůně se nemůžu nabažit. jen pozor, opravdu to musí být máslo s 82% tuku, zádné příměsi apod.
      pokud ho mají v akci, klidně nakoupáím i 10 kostek a strčím do mrazáku a připravuju postupně.
      Tak ať se vydaří:-)

      Vymazat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona