sobota 7. května 2016

Cesta do Středohoří I.

V Litvínově žiju pár let.
Pocházím z Děčína.
Logicky je tedy České Středohoří součástí mého života.
Leč zahanbeně musím říct, že ho vůbec neznám.
Tedy podstatné dominanty vnímám, že existují, ale jinak NIC.
Docela jsem se za to styděla.  

Proto můj muž vyhlásit téma letošního jara:
( On mám moc rád témata a plány, myslím, že mu ty jeho propracované programy docela často a významně narušuju:-))

 

Každý víkend jiný cíl ve Středohoří.
Doplnit vzdělání ( samozřejmě mé, on to tu zná..:-) )

Jako první výlet vybral vrch Oblík.

cíl dnešního výletu

A tam především hlaváček jarní.
Nejvíc měl strach , aby už nebyl odkvetlý.
Nebyl.

 

Kvetl.
Překrásně.
Svítil do okolí.
Někde osaměle.


Jindy v trsech. 


A návdavkem jsme našli i další poklady.


Vrch dobyt!!

Někde neznámé:

 

Jiné mocně hledané - především koniklec.
Na celém kopci byl jeden jediný.
Ale zato s černým květem!

 

Radost veliká.
A do dneška jsem také netušila, že kavyl je chráněná rostlina...

 

Cestou z kopce jsme stihli i jedno použitelné selfie,

 

skulili se do stejnojmenného statku a pochutnali si tu na výborném mléce 
( i když v netradičních sklenicích)

 

a samozřejmě jsme zakoupili i nějaké sýry.

 

Cestou zpět jsme měli ještě naplánovanou návštěvu zahradnictví v Kozlech, ale to bylo pro mě hluboké zklamání.
Koupila jsem tam aspoň majoránku.
Aby mi nebylo líto té cesty:-/ 

A náladu jsem si spravila až v Litvínově, kde jsme zakoupili dvě aronie.
Ale na ty dojde až zítra.
A já už se těším na příští výlet.
Prý to budou hrádky.
Vše ostatní je zatím tajné.

A jak jste strávili dnešní překrásný, spíše letní den vy?
Výlet, práce, odpočinek?
Ať už jste zvolili jakýkoliv program, mějte krásný večer.

Vaše Ilona


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona