pátek 27. května 2016

Chtěla jsem si

dopoledne nastřihnout na další projekt.
Pak přebrousit a natřít poslední polici do pracovny.
Napatinovat poslední dvě bedny NA NĚCO....

Dostala jsem zprávu:
"Hele, napadlo mě, že když k nám odpol jedeš, že bys mohla vzít ty fotky, co jsem ti půjčila."
Nedodala, že před třemi roky.

 

Fotky z pozůstalosti rodičů.
Chtěla jsem je probrat, vytřídit, naskenovat a podělit holky.
A taky sebe.
Celou dobu ta taška překáží.
V pracovně.
Vedle stolu, pod stolem.
V mé hlavě.


Tak tedy teď. 
Hned.
Všechno ostatní jde stranou.

Výsledek:
Kopírka dokopírovala i doskenovala.
Nechce si rozumět s mým počítačem.
Má doslouženo.
Chudák.


Našla jsem spoustu balastu.
Fotky míst a krajin, kde jsem nebyla, která nepoznávám, nemají pro mě žádnou hodnotu.
Tuny fotek rozmazaným.
Fotky neznámých lidí na neznámých místech, výletech a mejdanech.


A mezi tím skvosty:
praprarodiče,
prarodiče,
dětství mých rodičů
moje dětství.


Nezamýšleně jedu na nostalgické vlně.

Asi nejvíc mě dostaly fotky z chalupy.
Většina dětských emocí je spojena právě s ní.
Ten hluboký vztah k onomu místu mě zaskočil.
Trochu.
Protože byl jen utopený pod vší každodenností.


A moje první návštěva Paříže.
Další gejzír emocí.


A tady už je výsledek dnešního snažení.
Roztříděné.
Připravené na přepravu.
Doufám, že se s některými setkám znovu.
V hlavě mám totiž plán......


A jak se Vám daří plnit plány.
Taky Vás občas zaskočí nečekaný úkol, který Vás 100% pohltí.
A po jehož splnění cítíte téměř fyzickou úlevu?

Mám pocit lehkosti.
Spokojenosti.
Lehké melancholie.

A Vám přeju krásný den.
Vaše Ilona

2 komentáře:

  1. To znám:) Po stěhování rodičů mi zbyly 3 plné přepravky albumů a krabic s fotkami. Skončily ve sklepě. Nakonec jsem se rozhodla se do těch hromad pustit. Osvědčily se mi "dišpeny" v kterých jsem fotky třídila dle roků. Neznámé fotky a duplicitní jsem bezohledně trhala. Po setřídění nastala další etapa - sjednocení formátu. Zvolila jsem 10x15. Velké fotky jsem scanovala a nechala zmenšovat, naopak malinkaté (5x5cm) jsem zvětšovala. Tahle práce trvala 2 roky. Výsledek 10 albumů s popiskama z celého života mých rodičů a mého mládí. Moje maminka je má u sebe v domově důchodců. Bude to pro mne jednou krásná památka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuju moc za tip. Sice už nemám, komu bych ho dala na vzpomínání, ale bude to kronika života mých předků.
      Díky moc.....
      Ilona

      Vymazat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona