pondělí 9. května 2016

Férová snídaně

Tuto sobotu se koná Světový den pro fair trade.

 

A před několika lety vznikla iniciativa, jak tento den přenést do povědomí širší veřejnosti.
Tak vznikla Férová snídaně.
O co jde?
Je to projekt, který chce, abychom se zamysleli.
Nad tím, za jakých podmínek vznikají potraviny, které kupujeme. 
Jaký kus cesty musí urazit, než si je můžeme koupit.
A jak žijí a pracují lidé, kteří je pro nás pěstují.

vlastní kváskový chleba, sýr z Oblíku, ředkvičky z trhu, bazalka z květináče
 
A protože fair trade si dobře rozumí s lokálním, máme příležitost připravit s takových surovin něco dobrého, pozvat někoho milého a vyrazit v SOBOTU 14.5.  do vnitrobloku našeho zámku a prožít pár příjemných chvil s lidmi podobného ladění - víc tady

smoothie z loňských jahod ze zahrádky, kefír z vlastních kefírových zrn, fait trade chia semínka
 
Nechat ochutnat svou výbornou marmeládu, kterou vyrábím už řadu let.
Nechat se pozvat na domácí kváskový chleba s pomazánkou ze sýra, který jsem koupila na farmářském trhu.
Neboj jen nechat kolovat fair trade čokoládu, protože mě na vaření moc neužije.
Nebo prostě jen přijít, posedět, kochat se krásou zrekonstruovaného zámku, který takhle krásně ožívá.
Tak pokud v sobotu dopoledne nemáte co na práci, nebo jdete na nákup či na trh, udělejte si zastávku na zámku.
I když nic nepřinesete, můžete ochutnat férový čaj či kávu.
Stoly, stolky, židle jsou přípravené.
Nezní to dobře?


čaj z máty ze zahrádky


Mně jo.
A i když mi pracovní neschopenka nedovolí být tam osobně, vysílám svého zástupce s tím, co pro něj i další připravím.
Těšte se:-/


p.s. Když jsem připravovala fotky k dnešní postu, uvědomila jsem si, že férově žít je vlastně snadné a že to děláme doma úplně samozřejmě. 
A myslím, že podobně to má řada z Vás.

Vaše Ilona

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona