pátek 4. března 2016

Brokolice pro muže


Můj muž nemá rád brokolici.

Nechápu.

Má rád květák a nemá rád brokolici.


Vždyť je to skoro stejné!


Přitom já brokolici můžu na jakýkoliv způsob.

Brokolicová polévka, brokolicový krém, brokolice s máslem a parmazánem, brokolice v těstíčku, zapečená brokolice, brokolicový salát, brokolicové placičky….

No prostě v jakémkoliv receptu.


On ne.
Většinou to řeším tak, že si ji vařím jen pro sebe, nebo když manžel není doma.

Ale zdá se, že jsem našla recept.
 

Recept, který ani brokolice nemůže zkazit ( slova mého muže).


Suroviny:

 


Brokolice –kupodivu

1 kelímek Mascarpone - můžete nahradit smetanou, kysanou smetanou, ale výsledká chuť a konzistence bude jiná

Trochu smetany na připadné zředění

20 dkg pěkné slaniny (býložravci vynechají) – měla by být výraznější, brokolice sama o sobě je dost mdlá. Nechám na vás, jestli libová, nebo prorostlejší – já už použila sušenou šunku, prosciutto, anglickou slaninu, moravské uzené, italský špek

7 ks sušených rajčat, nebo podle chuti

přiměřeně parmazánu, či podobného druhu sýru - u mě platí, že víc je líp

olivový olej – 1 lžíce

máslo – 1 lžíce ( já dávám přepuštěné, ale normální je taky fajn)

chilli papričku 1ks ( já dávám 3, ale mám ráda opravdu pikantní jídla)

pepř

sůl


postup:


Brokolici rozdělíme na růžičky. Já přidávám i košťál ( ten to uvaření vydlabu, nakrájím a přidám do směsi) – fakt mám brokolici ráda. 

 


Dáme vařit vodu na brokolici.

Mezitím si rozdrtíme papričky a pepř v hmoždíři. 

 

Nakrájíme sušená rajčata.


Brokolici oblanšírujeme.


To se dělá tak, že zeleninu vhodíme do vroucí vody, necháme vařit cca 2 minuty. 
 Vodu po vaření brokolice ještě nevylíváme- můžeme ji použít později. 

 


A rychle přesuneme do vody ledové. 
Tím zůstane zelenina krásně barevná a křehká.

 


Vyndáme z ledové vody a necháme okapat.

 


Na pánev dáme lžíci oleje a lžíci másla.

Přidáme rozdrcenou směs a sušená rajčata. 
Osmahneme.

Přidáme nakrájenou slaninu. 
Prohřejeme.


A dáme vařit vodu na těstoviny.


Do směsi na pánvi přidáme celý kelímek mascarpone. 


Zpočátku to jde trochu ztuha, ale až se prohřeje, stane se krásně krémovou. 
Pokud ale stále máte pocit, že je směs moc hutná, můžete přidat trochu smetany nebo odloženou vodu (  trochu – to je 0,5 dl maximálně) po vaření brokolice.


Uvaříme těstoviny podle návodu. 
Pokud použijete čerstvé, vaření trvá pouze do 3 minut.

 


Než se těstoviny uvaří, přidáme do směsi brokolici, necháme chvilku prohřát.


Nastrouháme parmazán

 


A můžeme podávat – těstoviny, na to kopeček směsi a posypat parmazánem.

 


Dobrou chuť a krásný pátek.
U nás svítí sluníčko.
I.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona