pátek 25. března 2016

DIY / Nová lampa

Přestěhovala jsem si dvě stejné lampy.
Doma jsem je měla v ložnici u postele jako čtecí.
Ale tady se ukázalo, že čtení se v ložnici téměř nekoná.
Můj muž usne a jednu nohu má ještě na podlaze.
A ráno vyskočí, sotva mu zazvoní telefon.
Takže lampička na jeho straně je zbytečná.
Vymýšlela jsem, co s ní.

 

Jednu jsem si v ložnici nechala.
JÁ si v posteli chci i číst.
 Večer i ráno.

 

A druhou jsem si přestěhovala do pokoje pro hosty/pracovny.

A při přesunu se mi povedlo stínítko rozbít.

 

Občas mi doma říkají Kalamity Jane:-/ 

Chtěla jsem koupit stínítko nové.

 

Marně.
Nenabízí ho ani výrobce lampy, ani kdokoliv jiný.
A já začala řešit, co s tím.
Mohla jsem si koupit novou.
Ale ta strategie jednorázového užití mi vadí stále víc.

 

Nechtěla jsem vyhodit jinak funkční lampu.
A tak mi stála na pracovním stolu.
Chudinka.


Hledala jsem, co s tím.
Trvalo to, ale nakonec jsem našla řešení.
Stínítko si vyrobit.
Potřebuju k tomu vlastně jen pevný papír/ čtvrtku
tužku
pravítko
nůžky/ řezák
lepidlo
velkou jehlu
a pružnou niť.
A trochu trpělivosti.

Naměřím si , jak velké stínítko chci -15cm, 
jak široké - 60cm  
a jaké velké je hrdlo lampičky - průměr 6 cm.

 

A pak už jsem jen uřízla dva pruhy 15 cm široké ze čtvrtky A3.

 

A naskládala jsem dvoucentimetrové sklady.

 

Připadala jsem si zase jako ve škole:-)

 

Ještě zarovnat okraje( tady je řezák nenahraditelný) 


A naskládané pruhy jsem potřebovala slepit dohromady.

 

Líp se mi lepí, když se sejdou díly proti sobě.

 

A závěrem jsem horní okraj prošila dvojitou pružnou textilní gumu.

 

Stáhla jsem horní okraj  k sobě.

 
Nasadila do lampy.


Utáhla.


Upevnila dílem k upevnění.

 

Našroubovala žárovku.

A voila!

 

Mám novou lampičku, u které se mi bude krásně pracovat.

 

A kde se budou rodit mé nové nápady.

 
 

 A jak trávíte velikonoční čas Vy?
Doufám, že v pohodě a obklopeni rodinou.

Vaše I.


3 komentáře:

  1. ta je krásná !!... moje maminka kdysi dělala na starou stojací lampu nové stínítko z pergamenového papíru,zajímalo by mě,jestli se dá ještě sehnat...?

    OdpovědětVymazat
  2. ten by se mi taky líbil, ale vůbec nemám tušení, jestli se dá koupit.

    OdpovědětVymazat
  3. jsi prostě šikulka a myslím, že pergamenový papír se sehnat dá.
    Vlado

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona