pondělí 21. března 2016

RECEPT/ Vyhlašuji, že

velikonoční výzdoba je u konce.

 

Sice mi není do skoku, prožívám docela velké zklamání z lidského jednání.
Ale čas nečeká.
Dokonce ani na mě ne.

 

Takže.

 

Na terasu už by se nic nevešlo
(tedy podle mého),
 
 

ale našla jsem obrečené nůžky od Fiskars, které nutně potřebuju na ostříhání všech suchých trsů, které jsem přes zimu ještě nechala. Ještě chudinky čekají na regenerační péči.

 
A už se mi tu kupí balíčky s rostlinkami, které čekají na své místo.


 A na lepší počasí.
A na konec mé rýmy.
Prostě si zatím hoví v košíku.


V bytě ještě musí zbýt místo na koledu pro případné koledníky.
 A na pečeného beránka.

 

Jestli to bude beránek, je tak trochu ve hvězdách.
Nemám formu.
Ale zkusím se ještě po nějaké podívat.
A recept nejspíš použiju takový  nebo ten.
Spíš vytvořím nějaký kompilát, ale určitě dám vědět.

 

Zatím jsem naladila rodinu tříbarevnou buchtou. 
Recept jsem zdědila, trochu upravila a s úspěchem používám vždy, když chci slyšet pět chválu na mé kulinářské umění.
Sice to vypadá složitě, ale opak je pravdou.
Jen místo jedné nádoby našpiníte tři.
A když si osvojíte techniku odměřování lžící, nemusíte ani vytahovat váhu.
Pravidlo je jednoduché:
1 POLÉVKOVÁ LŽÍCE = 30 g SUCHÝCH SUROVIN (tj. mouka, cukr....)


 Suroviny:

1. těsto - kakaové:
30 dkg polohrubé mouky
 1 prdopeč (= prášek do pečiva) , já používám s vinným kamenem
10 dkg cukru krystal
2 lžíce kakaa - co nejkvalitnější, mé oblíbené je van Houten, prodávají ho třeba za velmi rozumnou    cenu v Albertu kuk
15 dkg másla nebo oleje (jsou to cca 4 lžíce)
1 vajíčko
1 dl mléka

2.těsto - tvarohové
50 dkg tvarohu
1 vajíčko
3 dl mléka - řídím se hustotou těsta, mělo by být řidší
cukr podle chuti - já dávám pět lžic
trochu rumu pro chuť

3.  těsto - olejové
20 dkg polohrubé mouky
1 prdopeč
20 dkg cukru
3 vajíčka
1 dl oleje - používám slunečnicový
0,5 dl mléka

plechovka (velká) loupaných broskví:
lák vylejeme, broskve necháme okapat
nakrájíme na plátky


 

 postup:
jednotlivá těsta smícháme do hladka.
Úmyslně jsem suroviny psala tak, aby odpovídaly pořadí při míchání.
A na plech nalejeme (skoro - těsta by měla mít poměrně tekutou konzistenci):
1.těsto
2.těsto
naklademe pokrájené plátky broskví
třetí těsto.
a dáme péct do předehřáté trouby na 160° na cca 30 minut

Přeju Vám krásný začátek nového týdne.
A ať máte štěstí na dobré zprávy.
Vaše I.

P.S. Já jdu zasadit břízku.
Chci ji před dům místo větviček.
Vykopli jsme ji na výsypkách (- aspoň k něčemu jsou dobré :-/ )
Mám v plánu ji pěstovat v květináči a používat jako dekoraci, tak doufám, že vydrží.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona