středa 30. března 2016

Recept / Vajíčkový dort

Taky řešíte. co s přebytkem vajíček z velikonoční pomlázky?
Už jsem tu avizovala, že jsem před lety u kamarádky ochutnala vajíčkový dort.
A odnesla jsem si chuťový zážitek.
Zapátrala jsem na netu, jestli někde nenajdu recept.
Marně.
Pokusila jsem se recept zrekonstruovat sama.
Ale nakonec jsem kapitulovala a kamarádce zavolala.
A toto je výsledek:
Vajíčkový dort

 

potřebujeme:

natvrdo uvařená vajíčka - oddělené bílky a žloutky 
jarní cibulku
tuňákovou konzervu - já použila tuňáka ve slunečnicovém oleji
majolku - můžete kupovanou, já dala přednost domácí:
vezmu dva žloutky, 
přileju 125 ml slunečnicového oleje, 
přidám kávovou lžičku dijonské hořčice, 
špetku soli ( to je , co se mezi palec a ukazovák vejde), 
trochu čerstvě umletého pepře.
 

dáme do úzké sklenice, nebo nádoby, kterou jste dostali ke koupi PONORNÉHO MIXÉRU - bez něj to bohužel nejde. 


Mixujeme cca 2 minuty a hotovo.

 

Tady jsem použila trochu kupované, aby byl vidět rozdíl.



Množství majolky vystačí na celý recept.

Postup:
1.vrstva:masekáme 1/2 bílků nahrubo
2.vrstva: nadrobno nakrájená jarní cibulka - množství se řídí osobnímu preferencemi - já dávám hodně
3. vrstva rozmačkané žloutky
4. vrstva : majolka
5. vrstva : tuňáková konzerva


6.vrstva (bonusová) : nadrobno nakrájená jarní cibulka

 

7. vrstva : druhá polovina majolky
8. vrstva : druhá polovina nasekaných bílku.

Nádobou, do které jsme jednotlivé vrstvy skládali, lehce klepneme, aby se vstvy lépe prolnuly.

 

Zabalíme do potravinářské fólie a dáme uležet přes noc do lednice.
Kdo nevydrží, může načít za 3 hodiny.

Krájíme jako dort.
Podáváme s čerstvým pečivem.

Dobrou chuť přeje
Vaše Ilona

2 komentáře:

  1. už jen na těch fotkách to vypadá nádherně. Gratuluji.
    Vlado

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona