úterý 8. března 2016

Kam s ním.

Včerejší zážitek mě inspiroval k dnešnímu tématu.

Třídění odpadu IKEA
kuk 

Potřebovala jsem koupit baterky( samozřejmě dobíjecí). A protože jsem je hned chtěla použít, příjemný prodavač je nainstalovat a zeptal se, jestli chci taky obal vyhodit. Moje první reakce byla poděkování za ochotu, než jsem si všimla, že obal hází do směsného odpadu. 
Je to velká firma s pobočkami po celé zemi. A mají pouze směsný odpad. Když si představím, že každou položku tisknou na papír o rozměru A4 a jejich zboží má OBŘÍ krabice, které tam zákazníci často nechávají, nechci si představit, kolik toho směsného odpadu vyprodukují za jeden jediný den.

Třídění je téma, které nejen prožívám, realizuji, ale také šířím dál.

Jdu tak daleko, že  prázdný obal putoval do mé tašky a odvezla jsem si ho domů do separovaného sběru.

DIMPA Taška na tříděný odpad IKEA Po straně je plastická kapsa, kam se dá umístit obrázek symbolizující obsah; třídění odpadu je pak snazší. 
kuk 

Třídíme.
Třídíme plast, papír, kov, sklo, elektro. 
Skořápky od vajíček -díky tomu máme domácí vajíčka. 
Nádoba na bioodpad byla první věc, kterou jsme pořizovali na zahradu, a to jsme tu ještě ani nebydleli- máme za to kompost. 


Výsledek obrázku pro kompost
 tu

Oblečení putuje buď přímo do komunitního centra pro potřebné, nebo do kontejneru se stejným účelem.
A jsem přesvědčena, že se brzy odpad stane cennou surovinou, za kterou se bude platit NÁM. 


V současné době doma i pracuju, což produkuje také odpad. Šiju a mám problém s tím, že kdysi byly popelnice na textil, zbytky a hadry, ze kterých následně vyráběli průmyslové hadry.
Teď takový kontejner najít nemůžu - nebo neumím, ale ve výsledku to vyjde nastejno. 
Takže mám v pracovně pytel se zbytky a doufám, že někde na ten kontejner narazím. 
Prostě mi to nedá, nemůžu to vyhodit do směsného odpadu. 
Třeba je to nějaká úchylka a možná to má i své diagnózové číslo.
Já prostě fyzicky trpím, když vidím  ty haldy odpadků u popelnic.
A nejvíc mě dostane, když ve směsném kontejneru vidím PEČLIVĚ vytříděnou tašku s plastovým odpadem.
Fakt bych chtěla vidět do hlavy toho člověka, který to udělá.

Takže, když to celkově sečtu, vychází nám to celkově na 3-5 kg směsného odpadu měsíčně za dva lidi + pobytové návštěvy - to víte, děti. 
Toto číslo jsem si nevymyslela. 
Můj muž ná projekt na celý rok. 
Váží každý pytel směsného odpadu, který odnáší. 
Proto máme přehled o kilogramech.
A docela by mě potěšilo, kdyby někdo - mám na mysli STÁT nebo OBEC- tuto naši snahu ocenil, třeba slevou na platbu za svoz odpadu.

Takže za mne, mám-li si zvolit cestu, hlasuji pro RECYKLACI.

A jak jste na tom vy?

Třídíte?

Vaše I.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš milý komentář. Jsem ráda, že jste navštívili můj blog a přeji krásný den. Ilona